De legende gaat verder
Na het succes van de eerste editie, een nieuwe genummerde versie van de Vespa Sei Giorni neemt de fakkel en blijft de fascinerende geschiedenis van de 1951 Vespa Sport Sei Giorni.

De oorsprong van een legende
In 1951 verbaasde het team Squadra Corse Piaggio de wereld van de concurrentie door te winnen van echte off-road motoren in een van de moeilijkste en meest prestigieuze wedstrijden: de Sei Giorni Internazionale in Varese, de Varese zesdaagse race. De Vespa Sei Giorni, die zijn naam ontleende aan deze overwinning, verschilde van het productiemodel door een grotere brandstoftank, een zeer wrap-around schort en, aan de rechterkant, een grotere vleugel om plaats te bieden aan een grotere carburateur.
Destijds in beperkte aantallen geproduceerd, is het nu gewild bij verzamelaars.
Een unieke en sportieve look
De stijl van de nieuwe Vespa Sei Giorni is een expliciete verwijzing naar de klassieke Vespa met de "faro basso" (laag licht, voorlicht dat is geplaatst op het voorspatbord), het stuur waarop het metalen deel duidelijk zichtbaar is, de gerookte voorruit, zonder afstand te doen van een moderne technologische uitrusting.
De sportieve uitstraling wordt onderstreept door de zwarte kentekenplaathouder die op deze editie is toegepast, de diverse rode en zwarte details en de zitting met zijn eenzitsuitstraling (goedgekeurd voor één passagier). Op het handschoenenkastje herinnert het speciale editie-etiket met het serienummer aan het unieke karakter van dit model.


Comfort en veiligheid
De Vespa Sei Giorni heeft alle kenmerken van de Vespa GTS-serie, waaronder stijl, comfort en veiligheid. De Vespa "Sei Giorni" heeft een groot opbergvak onder de zitting en een breed, comfortabel zadel. De zithouding is natuurlijk, waardoor totale controle over het voertuig en absoluut comfort, zelfs over lange afstanden.
Standaard voorzieningen zijn onder andere een USB-poort in het dashboardkastje, ABS antiblokkeersysteem en LED-dagrijverlichting.

Een unieke en sportieve look
De stijl van de nieuwe Vespa Sei Giorni is een expliciete verwijzing naar de klassieke Vespa met de "faro basso" (laag licht, voorlicht dat is geplaatst op het voorspatbord), het stuur waarop het metalen deel duidelijk zichtbaar is, de gerookte voorruit, zonder afstand te doen van een moderne technologische uitrusting.
De sportieve uitstraling wordt onderstreept door de zwarte kentekenplaathouder die op deze editie is toegepast, de diverse rode en zwarte details en de zitting met zijn eenzitsuitstraling (goedgekeurd voor één passagier). Op het handschoenenkastje herinnert het speciale editie-etiket met het serienummer aan het unieke karakter van dit model.